En gammel krøllet og rynket tomat

Ja det er hvad dette indlæg skal handle om.
Jeg er faktisk ked af, at jeg ikke fik taget et billede af den, for det var helt imponerende.

Historien er den, at jeg i sommers plukkede en tomat, fra en plante med de lækreste cherrytomater, hvis navn jeg desværre har glemt. Planten døde, da jeg satte den ud i solen og jeg ville derfor tage frø fra tomaten. Jeg glemte så tomaten i et hjørne af huset og der lå den.

Og det gjorde den så stadig for et par dage siden ! Helt utroligt, var den hverken klam eller muggen. Bare indsunket og rynket, som når man ligger for længe i badet.

Så det kan man kalde en langtidsholdbar tomat.

Jeg skar tomaten over på midten og stak den i jorden og se hvor fint liv, der kunne komme ud af den rynkede tomat, der havde ligget 6 mer i et hjørne.


Kommentarer