Årets tomatliste og de første tomater på vej

Nu kunne jeg ikke vente længere. De første tomater blev sået for 10 dage siden. 

Sorten hedder Susannes Vintertomat og skulle eftersigende være 30-40 cm høj og dermed perfekt tomatplante til vinduet i den lille bolig. Og mit håb er det også afhjælper lange ranglede forårsplanter, men nu må vi se.

Planterne er mine første tomater i år, så glæden var stor, da de langt om længe valgte at spire.
Resten af tomaterne blev sået for to dage siden. Stadig ret tidligt, men nu kunne jeg ikke vente længere.
Ungerne valgte at vi skulle have røde og gule ribstomater (det er de helt helt små tomater, en del mindre en cherry)
Jeg valgte Black cherry en brunlig cherry tomat som virkelig er lænker 
og manden valgte Dark Galaxy en lækker salat tomat.

Der ud over har vi gengangerne tess, Black Krim og princip boghense. Tess husker jeg ikke så godt, men den har ry for, at være god til friland. Black Krim satte hurtigt mange gode tomater til både madder og i gryden. Princip oplevede vi som en ekstremt ydende tomat, ikke fantastisk i sin smag og den fyldte MEGET. Men når det er sagt, så leverede den som sagt oseaner af tomater og helt ind til frosten.

Her ser i årets tomatliste

Kommentarer