Når haven står stille

Januar er for de fleste en stille måned i haven. Her er jeg alligevel ikke gået helt i dvale.

Manden fik i 10 års gave et ægte kastanje træ. Ikke at vi har plads, men han ønskede sig det virkeligt og fordelen er jo så, at vi bliver nød til, at tage stilling til om vi skal blive boende så det kan komme i jorden, eller om vi skal flytte, for så skal det nok ske dette år.

I haven er der for nyeligt anlagt et nyt bed til jordskokker,da det ikke helt fungerede i vores komposthøjbed. Jorden var simpelthen ikke dyb nok og alt for løs, så de væltede.
Samtidig har jeg plantet en hulens masse hvidløg, som jeg håber vil gro der.

Kaninernes indhegning er ved at blive flyttet og jeg har planer om endnu en løbegård.. Denne gang lægger jeg hegn i bunden da Magda graver dybe huller og lange gange.

Planterne er forvirret af den lune vinter og blomsterløg og ramsløg er allerede på vej op af jorden.
Men ellers er haven pt. Ret meget på pause.

Så jeg længes efter sommerens blomster. Faktisk strakte sommerens blomster sig længe i år og jeg tog disse billeder af alle vores skønne sommer blomster i oktober

Kommentarer