1 klasse er på vej

Når ens barn starter i 1 klasse på en steinerskole så er det en stor ting. Det er her barnet for alvor starter i skole, da børnehaveklassen minder mere om  et forlænget børnehave år, dog med nye udfordringer.

Vi har været rigtige glade for det år, da det har givet klassen masser af tid til, at finde deres plads i hierakiet, hvilket har taget noget tid.
Relationer er blevet prøvet af, nogle fremgangs metoder fungerede bedre en andre. Og vores datter er blevet kniv skarp på fællesskab, konflikthåndtering og at stå stærkt i sig selv. Alt i alt er vores barn sprunget fra, at være en bekymret lille perfektionist, der aldrig følte hun gjorde ting godt nok, til idag, at føle sig værdig, vellidt og som en del af noget dejligt.
Hun savner skolen og glæder sig til, at skulle starte igen.

Som forældre er der nogle opgaver op til første klasse. Vi skal sy penalhus til deres farver og en mulepose til strikketøj (dem der ikke kan sy kan få hjælp af andre)

Min datter fik lov, at vælge stof fra mine mange rester og det var disse farver hun fandt.

Det måtte jeg trylle lidt med, så farverne gik op og resultatet blev dette.

Det sidte er indersiden og det røde stof udgør en masse små lommer til alle farverne.
Min store pige er meget begejstret for resultatet :) Så jeg er glad, selv om jeg har fået et par erfaringer som skal bruges, når lillesøster starter i 1 klasse om to år.

Muleposen må vente lidt, da jeg har nogle gamle småprojekter, der skal gøres færdig først


Kommentarer